ПЕРШИЙ МЕДІА-ДЕНЬ ТА МЕДІА-ТРЕНІНГ ПРОЕКТУ МРГ З МІСЦЕВОГО РОЗВИТКУ УСПІШНО ВІДБУВСЯ У ЛЬВОВІ

Спільний Проект Європейського Союзу та Програми Розвитку ООН «Місцевий розвиток, орієнтований на громаду» (МРГ) в партнерстві з місцевою, районною, обласною владою та за підтримки обласних прес-клубів 23-24 квітня провів Перший Медіа-день у Львові зі сталого місцевого розвитку та енергоефективності для представників ЗМІ Західної України. catsМедіа-захід тривав два дні поспіль та включав Медіа-тренінг і секцію «Історія Успіху громади» з подальшим прес-туром та особистим знайомством журналістів з усіма її героями.

У Першому Медіа-дні МРГ узяли участь медіа з трьох кластерних областей – Львівської, Івано-Франківської та Закарпатської. Саме ці області стали учасниками «спеціального пілотування» Енергоефективного компоненту Проекту (разом з трьома іншими на сході України – Харківської, Запорізької та Дніпропетровської) та представили оновлені регіональні стратегії в сфері енергоефективності. Львів було обрано для проведення Медіа-дня невипадково, адже для Львівщини було придбано мобільну лабораторію з енергоаудиту.

Під час першої частини Медіа-дня у місті Львові до уваги ЗМІ були представлені всі сторони, що беруть участь у виконанні спільних місцевих ініціатив з єдиною метою – покращення життя людей. Це – і представники Проекту на місцях, і партнери у місцевій, районній та обласній владі, й керівники прес-служб облрад та облдержадміністрацій, і лідери організацій громад, і професійні медіа-постійні партнери МРГ.  Упродовж усього Медіа-дня організатори підкреслювали важливу роль медіа у поширенні позитивного досвіду МРГ, у висвітленні успішного розвитку громад, ролі місцевих лідерів, у підвищенні рівня обізнаності громадськості саме через ЗМІ.

Медіа-день складався з таких різних Секцій, як то Презентації основних досягнень, Співпраця МРГ з владою, прес-службами та ЗМІ, Історія Успіху. У першому блоці результати впровадження Проекту в енергоефективному компоненті успішно представили координатори МРГ у Львівській, Івано-Франківській та Закарпатській областях Ігор Назар, Леся Попелюх та Любов Павлович. Про роль прес-служб й ЗМІ та їхню співпрацю з Проектом розповіла керівник прес-служби Львівської обласної ради Уляна Флишко. На важливості співпраці районної влади з громадами та ЗМІ наголосив пан Микола Никифоряк, представник Косівської райдержадміністрації та контактна особа Проекту. Пан Микола презентував кращі практики впровадження енергоефективних проектів на Івано-Франківщині.

Постійні партнери Проекту в ЗМІ – журналісти Галина Ярцева (Ужгород) та Роман Микитюк (Львів) – поділилися досвідом ефективної співпраці Проекту та медіа у висвітленні енергоефективності. В окремій секції «Історія успіху» координатор МРГ у Самбірському районі Віталій Кімак та голова функціональної групи ОГ «Агенція розвитку Луківської сільської ради» Ольга Возна представили історію громади села Луки Самбірського району, де на території школи спільними зусиллями було успішно реалізовано одразу два проекти з енергоефективності (наступного дня журналісти отримали унікальну можливість побачити результати впровадження цих проектів на власні очі). Також у даному блоці експерти представили журналістам обладнання, придбане для мобільної лабораторії з енергоаудиту в Львівській області.

Під час Медіа-дня був проведений спеціальний Медіа-тренінг щодо способів, підходів та важливості висвітлення в ЗМІ теми сталого соціально-економічного розвитку, підвищення обізнаності населення в сфері енергоефективності та підходу місцевого розвитку, орієнтованого на громаду. Керівник медіа-проектів Львівського прес-клубу Роман Шостак розповів журналістам, які жанри найкраще використовувати при підготовці матеріалів, як висвітлювати історії успіху. Тренер також проаналізував вже існуючі публікації про місцевий розвиток на предмет дотримання журналістських стандартів.

Основною метою Медіа-дня МРГ є формування проектного медіа-пулу та налагодження постійного «інформаційного каналу» зі ЗМІ з метою передачі найкращих практик про місцевий розвиток та методологію Проекту.